יום רביעי, 18 באוקטובר 2017

הנחיות ממונה שפכי תעשייה

מהן הנחיות ממונה שפכי תעשייה?


תחת המשרד להגנת הסביבה ישנו האגף לשפכי תעשייה ודלקים. באגף מרוכזת מדיניות הטיפול בנושא של מניעת זיהום מקורות מים כתוצאה משפכי תעשייה ודלקים. התמקדות האגף היא במזהמים רעילים ובכאלה שלא ניתן לטפל בהם במתקנים העירוניים לטיפול בשפכים. דוגמאות למזהמים כאלו מהווים מרכיבי דלק, מלחים ומתכות כבדות. פעילות האגף מתחלק לשלושה ענפים: שפכי תעשייה, קרקעות מזוהמות ודלקים. עיסוקו העיקרי של ענף שפכי תעשייה הוא ביישום של התקנות וההנחיות באשר להגבלות האיכות של קולחי התעשייה שמוזרמים למערכת הביוב ולסביבה. זאת נעשה במטרה לצמצם את ההשפעה השלילית של השפכים על איכות הסביבה ובריאות הציבור. ביולי 2016 הוציא הענף מסמך הנקרא "הנחיות ממונה שפכי תעשייה". המסמך כולל הנחיות לניטור ולדיגום של השפכים המגיעים מעסקים שונים, תוך התייחסות מיוחדת למפריד שומן.

מפריד שומן

תמצית הנחיות המסמך


·         במגזר בתי המלון: נדרשת הוספת הפרמטר של שמנים ושמנים בתוכניות הניטור מאושרות והעתידיות.
·         במגזר אולמות האירועים, מסעדות וקניונים: מפעלים שצריכת המים שלהם קטנה מ-5 מ"ק ליום ושהוכיחו לתאגיד או למועצה האיזורית (בצירוף אסמכתאות) פינוי ותחזוקה נאותים של מפריד השומנים יוסרו לאלתר מתכניות הניטור.
·         בנושא הפרדת השומנים: כאשר לא ניתן לדגום תא דיגום ייעודי של מפריד שומנים בגלל סיבות טכניות או בעיות מיקום, יש לבצע הזרמה בלחץ נמוך של כ-10 ליטר מים במשך כחמש דקות בנוכחות נציג המפעל אל עבר צנרת השפכים במפעל המוזרמת למפריד השומנים.

בעל עסק, דאג להצטייד במפריד שומנים אמין ואיכותי


קיום של מפריד שומן מחייב בעבור קבלת רישיון עסק בתחומים הרלוונטיים. על מנת לצלוח את בדיקות ענף "שפכי תעשייה" כדאי לרכוש מפריד שומן מחברה המתמחה בהם ובהרכבתם בעסק הלקוח. המתקן גורם לשומן לצוף מעל פני המים ולוכד אותו, בעוד שהוא משחרר את המים הנקיים למערכת הביוב. המתקן מונע ריחות לא נעימים, מטרדים בריאותיים וסתימות- הן בצינורות העסק והן בביוב העירוני. קיימים שני סוגי מפרידים- מפריד השומנים המינרלי מתאים למוסכים ולתעשייה, בעוד מפריד השומנים האורגני נועד לעסקים מתחום המזון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה