יום שלישי, 20 ביוני 2017

רטיבות ועובש בבית

סימנים מעוררי חשד

אם אנ מתגוררים בבניין מגורים ישן, נהיה עשויים למצוא בו סימנים שונים לוותק שלו. חלקם יכולים מלהיות דווקא אסתטיים ולהעניק לו קסם רב- כמו רצפות ב"טעם של פעם" או תקרות גבוהות. עם זאת, לבניינים ישנים עלולים לאכלס מאפיינים שעלינו לגלות כלפיהם גישה נחרצת יותר- לדוגמא, אזורים של רטיבות ושל עובש.  אזורים הנגועים בעובש וברטיבות יופיעו לעיתים קרובות בחדרים אשר בקירותיהם עוברים צינורות מים- כגון חדר המקלחת, השירותים והמטבח. בנוסף לכך, רטיבות ועובש יכולים להופיע גם בחדרים אחרים, בשל חלחול חיצוני הנגרם מקירות שאינם אטומים כהלכה. חשוב להבין במקרים כאלו מדובר בהצפה, שבכדי לפתור את הבעיה לצמיתות אין זה מספיק לטפל אך ורק בתסמינים. צביעת חיצונית של הקיר לא תמנע הופעה חוזרת ונשנית של העובש והרטיבות. הבעיה תיפתר רק על ידי מציאת המיקום וטיפול בהצפה.

טיפול בהצפה

ישנם מקרים שונים שכתוצאה מהם עלולה להתרחש הצפה:

·         סדק בצינור: סדק בצינור המוביל מים נקיים או מי ביוב יכול להוביל לדליפתם ולחלחול שלהם עד לקיר או לתקרת החדר.
·         סתימה במערכת הביוב או המים: כאשר ישנו גורם המפריע לזרימה התקינה במערכת המים או במערכת הביוב, הדבר יכול להעלות את הלחץ בצינור עד לרמה שנגרמת דליפה. המים הדולפים מחלחלים בתשתיות הקירות ומביאים לרטיבות.
·         התפוצצות של צינור ביוב או מים: למעשה מדובר בביטוי חריף של הבעיה שתוארה בסעיף הקודם. כאשר ישנה סתימה המביאה לעלייה קיצונית בלחץ המים בצינור, עלול זה להתפוצץ. במקרה כזה יהיה שטף המים גדול ותוצאותיו ייראו לעין מהר.

כיצד נוכל לבצע טיפול יסודי בהצפה?


לאחר בירור והשוואת אפשרויות שונות, נראה כי הדרך האופטימלית לטיפול בהצפה היא על ידי שאיבה. מובן מאליו שאין להשאיר את המים עומדים כך שייגרם נזק נוסף על ידי חלחולם לרצפות, לקירות ולסביבה. במקרים כאלו נדרש פתרון מיידי, הוא שאיבות ההצפות. הדבר נעשה על ידי הזמנת ביובית דרך חברה המתמחה באספקת שירותי ביוב. לאחר שתבצע הביובית שאיבה יסודית של אזור, יש לטפל היטב בגורם ההצפה ולסתום אותו, על מנת שהטיפול בהצפה לא יידרש שוב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה