יום שני, 8 באוקטובר 2018

מה זה ביובית

ביובית


צוות ביובית יכול להיות שם לצדכם ברגעים הכי קשים. כאשר ישנה הצפה שמשתוללת בבית ואתם לא יודעים אפילו מאיפה היא מגיעה, כאשר יש צורך בפתיחת סתימה שמאיימת ליצור הצפה בעתיד או כדי לשטוף את קווי הביוב ולמנוע נזק בעתיד, הביובית חייבת להיות בתמונה. הנה כמה דגשים חשובים.


אלו שירותים מספקת הביובית?


צוות ביובית יכול לפתור מגוון רחב של בעיות שיכולות להיות בעת חירום או בעת שגרה. אם נתחיל מבעיות החירום, שהן המוכרות ביותר, נגלה שהבעיה הנפוצה ביותר היא כמובן ביוב סתום. הצנרת בביוב יכולה להיסתם ממש כמו כל צנרת אחרת ולעתים הבעיה הזו תהיה עד כדי כך חמורה שתוך דקות ספורות, אם לא תסגרו את ברז המים הראשי, תתחיל הצפה ממקום אחר. הביובית יכולה לבצע שאיבת ביוב מהירה והיא תפתח את הסתימה תוך שאיבת החומרים שגרמו לה, כאשר היא יכולה גם לפתוח סתימות בהתוות על ידי שטיפת קווי ביוב בלחץ מים גבוה.

צוות אחראי שמגיע מהר


צוות ביובית חייב להגיע מהר בעיקר בשעת חירום אך באופן כללי הוא צריך להיות זמין ללקוחות, גם כאשר מדובר על פעולה שגרתית כמו בדיקה של מערכת הביוב, שטיפת קווי ביוב או צילום צנרת וכולה. צוות הביובית לא יכול להתעכב זמן רב מידי כי הבעיה תחמיר ויהיה הרבה יותר מסובך ויקר לטפל בה. כמו כן, צוות הביובית חייב להעניק אחריות על הפעולות שהוא מבצע כאשר ללא האחריות הלקוח לא יוכל לדעת שהבעיה תוקנה במאה אחוזים, הרי הידע שלו בתחום דל מאוד.

צוות מקצועי ואמין


צוות הביובית חייב להיות מקצועי בכל מה שהוא מבצע. ללא מקצועיות וניסיון, לא יהיה ניתן לפתור את הבעיות המסובכות במערכת הביוב ולעתים הפתרון יהיה חלקי בלבד. אם אתם צריכים צוות ביובית מיומן אז כבר יש לכם למי לפנות.

                                                           לשירותי ביובית לחץ כאן

יום שני, 26 בפברואר 2018

באילו בתי עסק יש צורך במפריד שומן?


מפריד שומן הוא מתקן שמטרתו למנוע הזרמת שומן ופסולת למערכת הביוב העירונית. הצורך במפריד נקבע על פי הנחיות של משרד הבריאות והמשרד להגנת הסביבה. התקנות קובעות באילו בתי עסק יש להתקין את המפריד לפי גודל וסוג העסק.
בעלי עסקים שרוצים לדעת האם הם נמצאים ברשימה יכולים ליצור קשר עם נציגי משרד הבריאות והמשרד להגנת הסביבה, או לבדוק את התקנות המעודכנות כפי שמפורטות באתרי האינטרנט.

סוגי עסקים שצריכים על פי חוק להתקין את המפריד

א. בתי אוכל – עסקים טעוני רישוי שמוגדרים כבתי אוכל מחויבים על פי חוק להתקין את המפריד. כאן מדובר בעיקר על בתי קפה, מסעדות ומקומות שבהם מגישים אוכל או משתמשים בחומרי גלם להכנת מזון.
התקנות גם מחייבות בתי אוכל לדאוג לכך שהצנרת לסילוק השפכים תהיה שלמה ותקינה ללא נזילות, שתימנע אפשרות חדירת שפכים אל צינורות מי השתייה ושהצנרת תהיה מאווררת באמצעות צינורות אוורור ייעודיים. מלבד התקנת מפריד בהתאם להוראות, התקנות מחייבות בעלים של בתי אוכל למנוע אפשרות חוזרת של שפכים אל תוך הבניין באמצעות התקנת מז"ח.

ב. בתי עסק לטיפול במים – כל מתקן שבו מטופלים שפכי מפעל לפני סילוק וכל מקום שבו מטפלים במים קיימים מחויבים גם הם בהתקנת המפריד. לפי תקנות המים למניעת זיהום, המפריד מיועד לטיפול בשפכים שמכילים שמן מינרלי. באמצעות המפריד ניתן להבטיח שהשפכים המכילים שמן מינרלי יוזרמו להמשך טיפול במתקן ייעודי בלבד.

ג. תחנות דלק ומוסכים – החוק גם קובע שבתחנות דלק ומוסכים יש להתקין את המפריד. התקנת המפריד בתחנות דלק ומוסכים חשובה כי הם מייצרים כמויות גדולות של שפכים עם מזהמים. מומלץ להתקין את המפריד בתחנות דלק בהתאם לספיקה הנדרשת בתכנון ומקובל לעשות זאת לפי 4 ליטר בשנייה, בעוד במוסכים יש להתחשב בשטח התפעולי המקורה של המוסך.
בעלי עסקים שלא ברור להם האם הם צריכים להתקין את המפריד חייבים לבדוק זאת מראש. חל איסור חמור על הפעלת בתי עסק שנמצאים ברשימה ללא המפריד וזהו גם סיכון סביבתי.