יום שני, 20 ביוני 2016

התמודדות נכונה עם הצפות בחורף

מה עושים כאשר אנחנו חוזרים לבית שלנו בשיא החורף, ומגלים שיש בו הצפה? הבעיה של הצפות בחורף היא הרב היותר נפוצה ממה שאתם נוטים לחשוב! הבעיה הזו מתרחשת בעיקר במבנים ישנים יחסית שהאיטום שלהם הוא כבר מיושן מאד ולא עמיד - ולא פעם מי שגרים בדירות שכורות שלא שופצו זמן רב, סובלים מכך. עם זאת, לעתים יש גם מקרים שבהם בדירות חדשות לגמרי, הקבלן לא השתמש בחומרי איטום איכותיים - וכך תוך זמן קצר יש לכם הצפה. אז מה עושים כשהבית כולו מוצף? מעבר לזה שכדאי קודם כל להירגע, יש כמה צעדים שכדאי לנקוט בהם, כדי שתוכלו להתמודד עם המצב בצורה הטובה ביותר

הצעדים שבהם אפשר לנקוט

       ניתוק מכשירי חשמל - קודם כל והכי חשוב - הבטיחות שלכם. יש לוודא שאתם מנתקים את כל מכשירי החשמל. שימו לב שלפני שאתם מנתקים אותם, אתם קודם כל מורידים את מפסק החשמל הראשי בבית (אתם ממש לא רוצים שזרם חשמלי ישלח אל גוף שלכם כשאתם נוגעים במכשיר חשמלי והכל רטוב). כמו כן הקפידו לעשות זאת כשאתם נועלים נעליים, בכדי להפחית את הסיכון להתחשמלות. לאחר שהוצאתם את כל מכשירי החשמל ממקומם, הציבו אותם במקום גבוה שאליו המים לא מגיעים, והמשיכו הלאה.
       הזזת רהיטים ושטיחים - בשלב הבא, יש להזיז את כל הרהיטים והשטיחים שלכם כמה שיותר רחוק ממקור המים. אפשר שהמים כבר הגיעו לחלק מן הרהיטים והשטיחים שלכם, ובכל זאת צרו פינות אחסון שאליהם המים לא יכולים להגיע. כמובן שיהיה קשה להגיע לתוצאות מושלמות ככל שההצפה היא חמורה יותר, אז דעו שזה בסדר - יהיה קשה בצעד אחד להציל הכל.
       הזמינו ביובית - בצעד הבא, כדאי מאד להזמין שירותי ביוב שיגיעו למקום מגוריכם כמה שיותר מהר. שימו לב שלעתים עולה השאלה האם כדאי להזמין אותם ממש במהירות בתור שירותי חירום - הרי ידוע שכשמזמינים את השירות בלילה או בערב שבת - המחיר יכול לעלות. זה צריך להיות נתון לשיקול דעתכם בהתאם לחומרת ההצפה בחורף. לעתים זו הצפה קטנה יחסית שאפשר להתמודד איתה גם מחר. אולם במקרים אחרים ההצפה הזו היא הצפה שאי אפשר לחיות איתה - ואז יש להזמין את שירותי ביוב כמה שיותר מהר לביתכם. בעזרת ביובית, יהיה אפשר לשאוב כמה שיותר מהר את כל המים מהבית שלכם, ולאחר מכן להתחיל בשלבי השיקום.
       שיקום רהיטים ושטיחים - כעת תוכלו גם לדאוג לשיקום של הרהיטים והשטיחים שכבר נפגעו מן ההצפה. ישנם כיום שירותי ייבוש מיוחדים עבורם, שיגרמו להם להיות ממש כמו חדשים.

שיפוץ וניקיון בבית


בשלב האחרון, אתם תצטרכו לשפץ ולנקות את הבית שלכם שאולי סבל מנזקי ההצפה. יש כמובן לאטום היטב את האזור עם האיטום הלקוי, ולרוב גם לבצע מחדש עבודות גבס לקיר או לרצפה שמהם ההצפה יצאה. שיהיה בהצלחה!

שירותי ביוב